perjantai 1. heinäkuuta 2011

Ilta on saapunut Alastaroon.....

Toinen rundi päästiin vetämään kevyessä 33:n asteen helteessä iltapäivällä puoli 5:n jälkeen, ja suoraan sanottuna se veto meni ihan reisille. Jotain tapahtui heti lähdön jälkeen, kytkin luisti ihan täysillä ja siitä johtuen toinen pytty putos pois pelistä, joten Peksi veti rullan kiinni, sammutti koneen ja rullaili maaliin. Ei siis uutta ennätystä eikä myöskään lajitteluaikaa. Onneks kuitenkaan mitään peruuttamattomia vaurioita ei tullu, joten illan ahkeran ruuvaamisen jälkeen huomenna päästään taas ajamaan. Päivän aikana jouduttiin vähän metsästämään lisää varaosia, tarpeelliset uudet kytkinlevyt ostettiin Per Bengtssonilta ja muutaman katkenneen pultin tilalle Jake Mäki-Ista hoiti uudet, kiitokset avuista asianosaisille.
Dramatiikkaa nähtiin Top Fuelereiden viimesillä kierroksilla, kun Micke Kågered räjäytti koneen näyttävän ja pitkäkestoisen tulipallon kera, joka sopivasti sattui ajoajan viimemetreillä. Kun vielä Luontoäiti päätti järjestää helleilman raikasteeksi mukavan ukkosmyräkän, niin päivän ajot päättyi siihen. Ukkonen tosiaan jysähti ihan rata-alueen päälle ja vettä tuli niin, että heikompaa hirvitti. Meidän varikko selvisi ilman vaurioita, mutta junnuvarikolla aineellisia vahinkoja aiheutui tuulen mukaan tempautuneiden telttojen ja varikkokatosten muodossa. Valtaisa monsuunisade kesti kuitenkin vaan kymmenisen minuuttia ja tunnin päästä varikkoasvaltti oli taas täysin kuiva. Naapurin norjalaistiimin yksi jäsen käytti sateen tehokkaasti hyväkseen ja peseytyi ilmaista luonnonsuihkua käyttäen, josta meillä pidättyväisillä suomalaisilla riitti hupia ;)
Mielenkiinnolla odotetaan huomista keliä ja ajoja. Pitäkää peukkuja, koitetaan taas päivitellä juttuja ajojen edetessä. Stay tuned!!

             Taru ja P&P Racingin pojat

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti